Sök recept här!

fredag 26 juni 2009

"Gott på grillen"

Då var det dags för sista gästbloggaren i temat "gott på grillen". Det är med varm hand som jag lämnar över bloggen till en av mina góa jobbarkompisar. För att vi ska lära känna henne lite bättre har hon fått svara på några frågor ;)

Namn: Kicki
Familj: Man två vuxna barn och schäfer

Den bästa mat jag vet: Laxfilé och skaldjur

Den värsta mat jag vet: Tycker om det mesta men revben tillhör inte min favoritmat

Matlagning är som roligast när: min man och jag lagar mat tillsammans. Sommartid tänds grillen och en flaska vin öppnas. Min man grillar (vilka män gör inte det) och jag tillagar något gott tillbehör, ofta provas något nytt. Middagen avslutas med kaffe vid en damm som finns i skogen där vi bor.

Min hälsning till Mor-Mia: Tack för alla nya recept man kan hitta på din blogg. Ha en bra sommar tillsammans med din dotter.
Kram Kicki

Och här kommer Kickis recept:


I väntan på att köttet ska bli klart…
Bred tomatpuré eller någon tomatsås som du gillar på tortilla bröd (mellanstorlek)Lägg på rökt skinka, basilika och riven ost.
Grilla och skär upp i bitar och ni har ett gott tilltugg till drinken.

Kicki visade mig att Leila hade gjort en annan variant på detta, fast med samma grundtanke. Som sagt, bra med grundrecept som går att variera i oändlighet ;) Det var även Kicki som tipsade mig om receptet på basilikapotatis som visade sig vara gott både varmt som kallt!

KRAAAAM

Inga kommentarer: