Sök recept här!

onsdag 17 juni 2009

Mammas sillröran


Då var det dan före dan före midsommardan, så dagens recept får gå i det temat. Innan Amanda föddes, så hade vi som tradition att ordna en stor midsommarfest, där jag lagade all mat. Det var en hektisk period, men ack så rolig.. Varje år stod min mammas goda sillröra på bordet och varje år gick den åt till sista droppen.
Tycker man inte om sill, som jag, då låter man sillen ligga i en skål vid sidan om och saltar istället röran lite extra . Jag har inga exakta mått på den här röran så man får gå lite på känn och smaka sig fram. Jag har heller ingen bild än, men jag hoppas kunna tigga till mig en av Katrin som ska göra röran till
midsommarafton.. :)
Uppdaterat: Nu har jag fått en bild av Katrin, den tjejen kan man alltid lita på!

Här kommer ingredienserna: hackade kokta ägg och rödlök, röd stenbitsrom, klippt gräslök och dill. Blanda ner detta i gräddfil + lite majonäs. Smaka av med salt och svartpeppar.





Amanda älskar verkligen att gunga, här ser vi henne i dagens midsommar outfit. Klänningen har hon fått av min underbara vän Jenny som verkligen skämmer bort min lilla tjej med kläder och söta saker.. Tack än en gång vännen!
Vid sex tiden ikväll åkte vi upp till hundklubben för att vara med och fira vår seger i lagtävlingen den 6/6. Väl på plats bjöds det på korvgrillning och tårta i massor. Vi hade en jätte mysig kväll med våra vänner och det var en trött tjej som somnade på två röda när vi kom hem!

Kram Mor-Mia

1 kommentar:

Jenny sa...

Denna underbara röra görs två gånger om året i vår familj, till jul och till midsommar. Detta har blivit en stor favorit!