Sök recept här!

söndag 28 juni 2009

Italiensk sallad


Den här salladen är både enkel och väldigt god. Passar lika bra till kött som till fisk. Jag har fått receptet av Jenny som i sin tur fått det av sin pappa som i sin tur har fått det av en italiensk tjej.
När jag gjorde salladen hade jag ingen gul lök, så jag fick ta röd, men det ska helst vara gul, för den smakar lite mer.

Ingr:
herticoverts
gul lök
olivolja
pressad citron
flingsalt
nymald svartpeppar

Gör så här:
Koka herticovertsen enligt förpackningen. Häll av vattnet och låt svalna något. Ringla över lite olivolja och pressa citron över bönorna. Smaka av med flingsalt och svartpeppar. Smaken ska vara lite syrlig, om inte tillsätt mer citron.
Salladen ska sedan ställas i kylskåp, för den ska serveras kall.

Något som jag tycker om är ordspråk. Allt som oftast står det ett eller två på min griffeltalva i köket. Tycker att de får fram ett budskap på ett så vackert sätt.
För tillfället har jag det här ordspråket skrivet på min talva:




Kram

2 kommentarer:

My sa...

Dröm om morgondagen
Lev idag
Minns gårdagen

Niklas Odén sa...

Smakade fläder- och citronpajen - suveränt god. Likaså flädersaften: förväntar mig besök på kontoret varje vecka!