Sök recept här!

tisdag 23 juni 2009

Rotfruktspytt



Idag kommer det utlovade receptet på rotfruktspytten. Själv så har jag den som en klar favorit. Den är så god i sin enkelhet. Här kommer grundreceptet, sedan kan man välja de rotfrukter man vill. Själv brukar jag har lite fler morötter och färre potatisar.
(Receptkälla: Håkan Larssons Vin&Mat)

Ingr.
1 gul lök
3 potatisar
1 bit rotselleri
1 stor morot
1 msk smör
1 msk rapsolja
1 msk koncentread kycklingfond
2 msk hackad persilja
½ tsk salt
1 krm svartpeppar

Gör så här:
Skala lök, potatis och rotfrukter. Finhacka löken och tärna resten. Stek alltsammans ca 20 minuter i smör och olja, gärna i en panna med släpplättbeläggning, tills allt mjuknat.
Tillsätt kycklingfond och persilja. Smaka av med salt och peppar.




Idag har Amandas morfar hämtat henne på dagis, då jag behövde jobba över. När jag kom för att hämta henne var det en tjej full med bus som mötte mig.. ;)
Min kamera har fortfarande inte kommit fram, så den är med all säkerhet kvar i Varberg. Så länge får ni nöja er med foton tagna av min mobil..
Kram Mor-Mia

Inga kommentarer: