Sök recept här!

torsdag 25 juni 2009

Getost toast



När det är så här varmt som det har varit de senaste dagarna, så tycker jag att det passar med lite enklare mat. Ett exempel på det är Jennys pappa Thomas goda getost toast.

Det man behöver är:
Formbröd
Smör
Chevréost
Tomater
Hjortronsylt

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg bröden på en bakplåtspappers klädd plåt. Smöra bröden och skiva getosten och lägg på. Ställ in i ugnen tills osten börjar att smälta och får en gyllenbrun färg.
Servera ihop med skivad tomat och hjortronsylt.



Imorgon ska Amandas dagis gå till djurparken. Sist jag och Amanda var där var på mors dag och då såg det ut som ovan. Lunch i det gröna, glass på lilla tåget och så full fart i rutschkanan ;)
Imorgon kommer jag även att presentera en ny gästbloggare i ämnet "gott på grillen". Denna gång är det en super gó person som jag känner väl.
Jag har velat att ha en egen logga att avsluta mina inlägg med. Idag tog jag mig tid till detta och resultatet ser ni nedan, vad tycks?!?
*Kram*

5 kommentarer:

suss sa...

Wow, Mia - jag är impad och så är du även småbarnsförälder. Well done!

Stora kramar från stolt kusin, Sussi

Mor-Mia sa...

Tack Suss ;)

Niklas Odén sa...

Superproffsig blogg! Gillar streckgubbarna skarpt. Har semester snart och då får jag prova recepten

Unknown sa...

Det såg ut att vara väldigt lite djur i djurparken när ni var där.... ;)

Sven sa...

Hej där

Vad fin loggan blev!! :)
Chevretoast är så gott. Vi gjorde det igår när vi kom hem från tävlingarna men då bara med toast, chevre (som jag gratinerat en aning ) och honung. Enkelt men lite extra lyxigt på kvällen efter en lång dag.

Stor kram
Sven