Sök recept här!

tisdag 16 juni 2009

Pasta med lax och sparris


Idag har jag och Amanda varit och hälsat på mina föräldrar. Under tiden min pappa stod ute i regnet och tvättade min bil.. (tog bort fågelskit), så var jag inne och lagade mat. Perfekt när man kan byta tjänster med varandra!
När jag hittade lax och sparris i deras frys så var det givet vilken rätt jag skulle laga. Väldigt enkelt men ändå gott. Rätten lagas på max 20 minuter.

Ingr.
400g spagetti
1 knippe grön sparris (200g)
1 msk smör
2 dl grädde
150g rökt lax
Gör så här:
Koka spagettin enligt anvisningarna på förpackningen. Låt den rinna av i durkslag.
Laga såsen under tiden: skär sparrisen i 3 cm långa bitar på snedden. Bryn dem i smör i en tjockbottnad gryta ca 1 minut. Tillsätt grädden och låt såsen koka tills den börjar bli tjock, smaka av med salt och peppar.
Blanda spagetti, sparrissås och rökt lax skuren i strimlor. Ta några kraftiga tag med pepparkvarnen över rätten. Servera ev med ett gott bröd till.
Imorgon är det midsommarfirande på Amandas dagis, så då blir det till att göra henne riktigt dagis-fin (=fina kläder som är lätta att tvätta).


Kram Mor-Mia

Inga kommentarer: