Sök recept här!

tisdag 9 juni 2009

Tunnbrödssnittar



Idag frågade min vän Jenny efter receptet på mina tunnbrödssnittar. Dessa bjöd jag på senast när jag fyllde år och hade lite fest. De är väldigt enkla att göra och de flesta verkar gilla dem. Det går kanon att göra dem dagen innan. Dock tycker jag att man ska skära upp och dekorera dem samma dag.
Uppdaterat: jag vill bara tillägga att detta är inget exakt recept, utan man får testa sig fram lite, men jag skulle tro att nedanstående blir rätt så lagom. Jag menar var inte rädd att ta mer eller mindre av något om det inte smakar bra eller är för löst/tjockt.
Till ca 3-4 rullar
tunnbröd
5 ägg (hård kokta)
½ rödlök (finhackad)
1½ dl creme fraiche
200g riven ost, gärna cheddar
örtsalt och lite peppar
Hacka äggen och löken, blanda alla ingr. och smaka av med örtsalt och peppar. Garnera med röd och svart caviar och gräslök.

När jag satt och jobbade som bäst på jobbet idag, ringde telefonen och det var dagis. Min första tanke var "Amanda är sjuk", men icke!
Fröken frågade istället om jag hade glömt att skolan stängde klockan 13.00 idag!
Jag blev alldeles ställd och frågade om det inte var på fredag detta gällde, men det var alltså idag. Inte mycket att göra än att packa ihop sina saker och rusa från jobbet. Tur att man har ett flexibelt jobb och förstående arbetskamrater.. ;)
Kram Mor-Mia

2 kommentarer:

Marias Kakburk sa...

Det låter (och ser) väldigt gott ut!:)

Marias Kakburk sa...

Tack snälla, va roligt att höra!:)

Härligt att du vill vara med och tävla, lycka till!