Sök recept här!

torsdag 9 juli 2015

Godaste sommarlunchen❤


Godaste sommarlunchen (och enklaste) tycker jag är när man gör en slags pyttipanna med det som finns i kylskåpet och sedan toppar det med färska örter!!

Alltid bra att koka lite extra färskpotatis när man ändå kokar, så kan man förvara det som blir över i kylskåpet och använda till den här rätten.

Den här gången hade jag i bacon klippta i bitar, olika sorters korvar, kokt färskpotatis, salladslök, ägg som jag kläckte i ena kanten och lät steka till sig lite innan jag blandade runt i pannan.

Jag kryddade med lite salt, nymald svartpeppar, färsk basilika och persilja.



Servera pyttipannan som den är eller som jag tillsammans med en tzatziki och knäckebröd.




Enda fördelen med det här regniga sommarvädret är att jag hinner baka en del. 
Idag blev det de här små söta jordgubbsrutorna

Kram


Inga kommentarer: