Sök recept här!

måndag 16 januari 2012

Ketchupkyckling med smak av curry


Det här kycklingreceptet är så enkelt och såå gott. En av Amandas favoriträtter. Det var den jag lagade av resterande kyckling från frysen.
Jag har bloggat om den förut, men här kommer receptet igen!

Ingredienser:
4 kycklingfiléer
1,5-2 dl ketchup
2 tsk curry
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar
Vispgrädde

Gör så här:
Dela kycklingen i stora bitar. Sätt ugnen på 225 grader. Smörj en ugnsfast form. Rör ihop ketchup och kryddor. Bred lite ketchupsås på undersidan av kycklingbitarna och lägg i formen. Bred ut resten av ketchupsåsen på ovansidan av kycklingbitarna.
Ställ in i ugnen i 25 minuter. Ta ut formen och slå på grädde så att det nästan täcker kycklingbitarna och ställ in i ugnen ytterliggare 10 minuter.



Servera tillsammans med ris och en god sallad!









Ikväll har jag varit och lyssnat på kvinnan som skrivit den här boken. Hon förlorade sin man och två av sina tre barn i Tsunamin för sju år sedan. Hon pratade om hur hon har gått vidare med sitt liv och vad hon lärt sig av allt detta. Väldigt intressant och gripande. 

Livet kan ändras väldigt fort, så var rädd om era nära och kära!

Kram


3 kommentarer:

Ingela sa...

Det där ser riktigt gott ut! Tack för din fina blogg...den har verkligen inspirerat o hjälpt mig med matlagningen ett tag nu och jag kommer att fortsätta följa. Har själv 2 barn och du gör mat som barnen gillar!!

Åsa/En sida med mat sa...

Oj, den här rätten låter som något min 4 åring skulle älska! Sparas direkt. Kan tänka mig att det varit en intressant och gripande föreläsning. Usch ja, vad livet kan vändas snabbt!

Millas Hälsoblogg sa...

Beundrar de som kan hålla en sådan föreläsning. Tack för bok tipset