Sök recept här!

lördag 22 januari 2011

Mor-Mia's Bookmaker


Igår kväll kom min vän Jenny över och då bjöd jag på en variant av bookmaker. Nästa gång ska jag testa att ha någon typ av dressing till, men smulad chevré var inte fy skam det heller!

Ingredienser:
Någon form av lantbröd (jag hade en variant som jag bakat själv)
Tunna skivor av fläskytterfilén, klicka här för att komma till receptet
1 tomat
ruccola sallad
smör
chevréost
flingsalt och nymald svartpeppar

Gör så här:
Smörstek brödet på ovansidan så att det blir en frasig och god yta. Lägg sedan bröden på tallrik. Smöra ev lite lätt. Lägg på ruccola, tomatskivor, skivor av fläskytterfilén och toppa med smulad chevré.
Strö över lite flingsalt och något drag med pepparkvarnen.

Klart att servera!
.
.
.
.




Förra helgen testade jag en ny glassort som jag blev väldigt förtjust i. Jag måste rensa min frys inom kort så jag får in ännu mer glass. För det är något visst att äta den man själv har gjort!

Kram

3 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Så gott det ser ut och självklart är det allra godast med egen hemmagjord glass :-) , gjorde mörk chokladglass igår och tidigare idag mumsade jag på lite apelsinglass :-)

charlotta sa...

jag har precis köpt mig en glassmaskin så jag ser fram emot recept! kan ju för övrigt hålla med om det där med frysen, jag fick knappt plats med den där klumpen som man ska frysa innan man sätter igång..

Freedomtravel sa...

Den där bookmakern ser riktigt god ut! Vår favoritmacka är den här:
http://www.freedomtravel.se/2010/08/lunchmacka-med-halloumi/
Riktigt gott!
:)