Sök recept här!

lördag 1 januari 2011

Bananpaj med nutellaglass



I veckan var vi hemma hos min kompis Jennie på fika. Vi blev då bjudna på en helt fantastiskt god bananpaj som serverades tillsammans med vaniljglass blandat med nutella!
Här nedan ser ni receptet och det måste ni bara testa!!!

Ingredienser Pajdeg;
150 g smör
3 dl vetemjöl
1,5 dl socker
0,5 msk bakpulver

3 st mogna bananer
1 msk citronsaft

Gör så här;
  1. Sätt ugnen på 200 C.
  2. Smörj en pajform väl.
  3. Smält smöret och blanda det samman med de övriga ingredienserna till pajdegen. Bred ut degen i pajformen.
  4. Mosa bananerna och pressa i citronsaften. Rör om och breda ut det på pajdegen.
  5. Grädda i ugnen ca 20 min.

Servera med nutellaglass.

Nutellaglass;
0.5 l mjuk vaniljglass
4 msk nutella
  • Blanda nutellan i vaniljglassen så att den blir lite randig




Servera den tillsammans med vaniljglass blandat med nutella!








Jennies lilla katt


Se men inte röra gäller för mig när jag ser sådana här godingar. Underbart söt var hon i alla fall och hon kunde nog inte hamnat i något mer kärleksfullt hem!!!

OBS jag har förlängt sista datumet för att ha chansen att vinna koppen. Klicka här för att komma till tävlingen!

Kram

4 kommentarer:

Remsan sa...

Låter som en farligt god efterrätt...
Ja, sådan där sötnosar passar jag mig också för. En gång ljög jag för mina föräldrar och sa att jag hittat en "övergiven" kattunge i en soptunna. Sant var eg. att min kompis katt fått ungar. Men när jag fraktat den hem från Göteborg, så kunde de inte göra annat än att låta den stanna... :-)

Erika - Bakglädje sa...

Det låter väldigt gott med bananpaj. Mums!

Cupcakesfluffan sa...

Låter himla gott, gillar banan i kakor och pajer

Mårtenssons kök sa...

Nutellaglass, nu går vi i igång på riktigt... Mums!