Sök recept här!

torsdag 20 januari 2011

Korvstroganoff med bland annat jalapenos


Idag har vi lagat korvstroganoff till lunch. Jag gjorde nästan som jag brukar fast med några mindra ändringar, se nedan. Eftersom jag inte hittade något ris fick det bli Quinoa som tillbehör, men det var gott det med och så mycket nyttigare än ris!

Till 4 portioner:
400g falukorv
1 pkt bacon
smör
1 lök
1 röd paprika
en näve färsk spenat
vispgrädde
1 ½ msk chilisås
kinesisk soya
5 Jalapenos

Gör så här:
Skär korven i bitar, strimla löken, smält smör i en panna och stek korv och lök. Häll i ca 1,5 msk chilisås och rör om så att den fördelar sig jämt. Lägg i spenaten, grädde och soya. Låt puttra en stund. Strimla paprikan och jalapenosen och lägg i dem i grytan.
Knaperstek baconskivorna i en torr stekpanna. Lägg dem sedan på hushållspapper för att rinna av. Bryt baconet i bitar och fördela den jämt över grytan och rör om.
Jag kryddade ingenting, tyckte inte att det behövdes, men det är ju en smaksak.

Servera korv stroganoffen ihop med qunioa.
-
-
-
-
Vad som hänt i mitt kök under dagen!
Idag har vi haft riktig sjukstuga här hemma. Jag har varvat att passa upp och mysa med min sjuka dotter med att vara kreativ i köket. En hel del har jag fått gjort!
.
Ps. Tusen tack för alla förslag till vår temamiddag DS.
Kram

2 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Gissa vad som pryder ett styck matrumsbord hos oss? Den fina ljusstaken som vi vann hos dej, tack så himla mycket! Vi blev så glada eftersom den passa så perfekt till det mörka träet! Ska ta ett foto och lägga upp så fort ljuset tillåter.

Tack igen,
Anki o Håkan

Systeryster och jag .... sa...

Här kommer ett förslag på middags tema Vit