Sök recept här!

onsdag 10 november 2010

Omelett med goda tillbehör



















Omelett är något som jag tycker är underskattat. Perfekt när när man vill slänga ihop något snabbt, men ändå gott med lite lyxig känsla. Det är bara att ta det man har hemma!

Omelett:
2 ägg
2 msk vispgrädde
smör att steka i
salt och peppar

Gör så här:
Rör ihop ägg och grädde, men vispa inte. Krydda lite lätt med salt och peppar!
Smält smör i en stekpanna med bra yta. Häll i omelettsmeten och låt puttra på svag värme. Det räcker att steka en sida. Lägg över på en tallrik och lägg på valfria tillbehör.

Jag hade denna gång stekt svamp, stekt hackad lök, solrosskott, färsk persilja, blåbärssås (blåbär mixad med lite honung), chevrekräm (chevré blandat med lite turkisk yoghurt och kryddat med salt och peppar), smörstekta brödbitar och tomater.


Idag har vi agerat skönhetssalong här hemma. Det var en liten tjej som blev badad, klippt och fönad. Hon var så söt när hon gick och slängde med sitt nyklippta hår :)

Just nu bråkar tekniken med mig. Jag hade bland annat tagit kort på klippningen men vid överföringen så fanns inte de korten med.

Kram

2 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Trist när inte tekniken funkar som man vill.
Eftersom vi gillar din blogg skarpt så har vi gett dig en award som du kan hämta i vårt kök.

Malena o Annie sa...

NU står plommonkrämen på kylning. La i lite mandel också. Den ser riktigt smarrig ut och jag längtar efter att få smaka den NU!! =)

KRAM