Sök recept här!

lördag 27 november 2010

"Min mammas bästa" trerätters meny

Lisas fina och mysiga dukning!

















Igår hade vi vår tredje middag med tema och det blev än en gång succé. Allt var såå gott!
Idag visar jag med bilder och i veckan kommer jag uppdatera med recepten.























Mamma Agnetas förrätt: Smördegsbakelse med prästost och kräftröra på grönsaksbädd.
























Mamma Helenas huvudrätt: Lasagne med västerbottenost, färska kryddor och hela champinjoner.



















Mamma Berits efterrätt: Hasselnötsbotten med gul kräm och vispad grädde. Toppad med mörk hyvlad choklad.
.
.
.
.




































.
.
tal om mammor så fick jag den här fina julstjärnan av min mamma igår. Tänk vad en blomma kan göra för julstämningen!
Imorgon kommer jag att öppna första paketet i min adventskalender, missa inte det!

Kram

5 kommentarer:

Remsan sa...

Så roligt det är med era temamiddagar. Detta var ett annorlunda tema. Menyn låter kanongod.

Mårtenssons kök sa...

Receptet på förrätten ser vi fram emot, låter hur gott som helst.

Anonym sa...

Ser fram emot recepten verkade gott alltihop

Karro sa...

Hej!
Har letat efter receptet på din mammas lasage. Finns det på bloggen? :)

Hälsningar

Mor-Mia sa...

Tyvärr finns inte lasagnereceptet på bloggen, men jag ska försöka få tag i det så småningom för den var grymt god!