Sök recept här!

måndag 15 november 2010

Förrätt - kokt sparris med hyvlad parmesan

















Förrätten jag lagade igår var busenkel, men det har lite blivit mitt signum. "God och enkel mat" varför krångla till det i onödan!

Ingredienser:
Färsk sparris
En bit parmesan ost
Rostade pinjenötter
Olivolja
Salt och peppar

Gör så här:
Skär av det nedersta på sparrisen och koka den i 3-5 minuter i lättsaltat vatten. Låt den rinna av i ett durkslag och lägg den sedan på tallrik. Skär parmesan skivor med en osthyvel, torrosta pinjenötter i en stekpanna och strö över. Ringla olivolja över och krydda med salt och peppar. Klart att servera!

.
.
.





















Bild lånad från nätet.
Idag har jag och min mamma gjort vårt årliga besök på Gekås. Känns väldigt bra att ha det gjort och att många julklappar redan är inhandlade!

Kram


4 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Såg ut som det var fint väder på Gekås!!:) Skönt att ha börjat julshoppa lite...

Mor-Mia sa...

Hihi, ja vill man ha varmt och soligt väder är det bara att åka till Ullared ;)

Remsan sa...

GeKå´s är perfekt att bunka julklappar på, tja annat med för den delen. De hade jättemycket fint när vi var för ett par v sedan. Tyvärr orkade jag inte med julsakerna då, men många andra köpte så fina änglar och annat kul.
Förrätten må vara enkel, men såå gott!

vanilla sky sa...

Håller med! Varför krångla till det när enkelt är så gott :)