Sök recept här!

söndag 28 november 2010

1:a adventsutlottningen i samarbete med Betty´s


Handduken har samma svarta knapphål som grytlapparna, såå fint!

































Idag har jag öppnat mitt första adventspaket och vad det innehöll kan ni se här ovan!
Från och med idag t.o.m lördag den 4:e dec kan man vinna den här fina kökshandduken med tillhörande grytlappar från Bloomingville.

Det enda du behöver göra är att skriva en kommentar till det här inlägget.
Skriv gärna t.ex "Anna P" så att det lätt går att urskilja namnen.





Alltid lika mysigt utanför!


Betty´s är en av mina absoluta favoritbutiker. Jag kan gå där inne hur länge som helst och bara titta på allt fint och att man sedan alltid får ett trevligt bemötande gör inte saken sämre!
Klicka här för att komma till deras hemsida. Där kan man även klicka sig vidare till deras inspirationsblogg, som är såå fin!
Betty´s finns på Katrinedalsgatan 47 i Borås.

För att vi alla ska få lära känna Betty lite bättre så har hon fått svara på några frågor:

1. När och varför startade ni er butik?
Butiken firar tio årsjubileum nästa år. Tidigare hade jag ett företag
som enbart inriktade  sig på inredning o styling av fotomiljöer o
Nicklas hade en budfirma. Vi kände båda två att vi ville göra ngt
tillsammans o på ngt vis utveckla inredningsbiten kombinerad med växter
o trädgård o då föddes idén om Betty´s. Jag har vuxit upp i en familj
som haft en blomsteraffär o alltid sagt att jag minsann aldrig skulle
jobba med blommor o Nicklas pappa o farfar har båda haft möbelbutiker,
så där ser man hur det kan bli.


2. Hur skulle ni beskriva er butik?
Vi vill att vår butik ska vara som ett avbrott i vardagen o gärna
stimulera alla sinnen. Man kan höra fågelkvitter , vatten som porlar i
kombination med massor av levande ljus.
Vi blandar gammalt med nytt o vårt motto är att man inte ska veta vad
man kan hitta på Betty´s, vilket också lett till att vi ibland får de
märkligaste förfrågningarna , så kul !


3. När är det som roligast att driva butik?
En fredags eftermiddag. Alla är på gott humör o stämnigen är varm o
innerlig med butiken knökad av kunder. Man är så där  gött småfnissig
efter en lång vecka. En kund sa en gång - Hit skulle man ta med sig
lite vin för det känns precis som om man är på en förfest ! Precis så
vill vi att man ska känna. Både jag o Nicklas älskar ju att arbeta med
människor , att driva en butik utan att göra det tror inte vi är en bra
kombination o det genomskådar kunderna direkt.


4. En hälsning till alla som vill besöka er butik!
Varmt välkomna in till oss på Betty´s om ni har vägarna förbi !
.
Kram

37 kommentarer:

Camilla J sa...

Självklart vill jag vara med och tävla om fina grytlappar och matchande kökshandduk. Samtidigt blir det ju en första kommentar också! Har ganska nyligen hittat din trevliga blogg och tittar nu in allt som oftast.

Malena o Annie sa...

KLART vi vill vara med. Var inne för att hämta lite tips till veckans meny =)

KRAMAR

Karin W. sa...

Jag försökte ta reda på var Betty's finns någonstans i vårt avlånga land. Det hittar jag inte. Står det någonstans på deras hemsida? För övrigt deltar jag gärna i tävlingen om kökshandduk och grytlappar.

Camilla L sa...

Håller med dig om att Bettys är en mysig butik. Går ofta förbi där och jag fönstershoppar varje gång :)
Jag deltar också gärna i utlottning av handduk/grytlappar. De var jättefina!

Lisa A. sa...

Kör just nu med runda, blå grytlappar med vita prickar på från ikea, de är gamla som gatan men jag var tvungen å slänga mina andra,de som var snygga. :) Därför vill jag såklart också vara med å tävla. :)

Tack för all inspiration. :)

Milla J sa...

Jag vill vara med =)

Linda R sa...

Jag vill också vara med såklart:) Syns på torsdag, det ska bli mysigt! Kram Linda

Sivan sa...

Fantastisk blogg och jätteroliga inlägg. Blir så inspirerad av din matlagning. Hur orkar du?? Vill naturligtvis vara med på utlottningen. Hälsningar Sivan

Johanna Kratz sa...

Jag vill vara med... :)

Helena Ljunggren sa...

Trots att jag åker förbi Bettys flera gånger så har det aldrig blivit av att jag har stannat och gått in. Jag kan inte riktigt begripa varför..jag skyller allt på maken, det är hans fel :D

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar
Vilken härlig butik det verkar var a Den vill jag besöka nästa gång jag kommer till Borås (måste åka snart inser jag)

lindaghr@hotmail.com

Anonym sa...

Såklart att jag också vill vara med i utlottningen! :-)

Kaksmulan sa...

De är jättefina, vill gärna vara med och tävla. Kaksmulan/Gun H

Berit sa...

Vilken underbar present. Jag vill också vara med och tävla. Kram Berit

Evelina Jeri sa...

Åh, jag är gärna med och tävlar om utlottningen av dessa prylar (som skulle passa mer än bra i mitt nya boende och omrenoverade kök)!

Tytti sa...

Åh vad fina dom var!
Vill haaa... ;)

Kram

Marie S P sa...

Det här måste jag ju bara vara med på :) Verkar vara en toppenbutik, som utflyttad Boråsare har jag visst missat den här. Tack för en inspirerande blogg :)

Martin P sa...

Idag ska det lagas kycklingform med ketchupsås, tror jag den heter. Ska bli spännande att prova. Använder själv väldigt sällan ketchup till mat.. Ja just det, utlottningstävling med fina produkter, trevligt! Jag är med.

Mårtenssons kök sa...

Så fina, kul med sådana affärer som man kan vandra omkring i länge. Synd att man inte har lite närmare till Borås...
Så klart vill vi vara med och tävla om handduken och grytlapparna.

Ha en fortsatt härlig vecka.

Kicki sa...

På Betty´s kan man gå länge och instpireras eller köpa något fint. Jag vill också vara med och tävla. Kram Kicki

Karin Persson sa...

Är GÄRNA med i din utlottning av fina saker till köket! TACK för en bra och fin blogg, som jag gärna följer!
/Karin P

Katarina sa...

Å jag vill oxå vara med!
Hämtar ju en del recept härifrån, sist blev det lingonkakor och chokladkakor med dumle.

Gisela N sa...

Ja vill mer än gärna vara med och tävla om dessa små underbar som kan hamna i vårat kök:)

Anneli G sa...

Är gärna med och tävlar!
Mvh Anneli
gustavssonanneli@hotmail.com

mumsfillibaba sa...

Jag är på! Supersnygg!

Jenny b sa...

Givetvis är jag intresserad!! Perfekt julklapp!

Cupcakesfluffan sa...

Vill gärna vara med och tävla

Camilla K sa...

Så fina! Självklart vill jag vara med och tävla!

Jennie V sa...

Det är klart att jag vill vara med i denna tävlingen:-)

Anonym sa...

ullisa

kul att ha hittat en ny fantastisk matblogg
självklart är jag med och tävlar
hagglundu@yahoo.se

Ljuva Drömmar sa...

Vist är det en underbar butik. Jag kan också spendera lång tid där inne med att bara gå omkring.

Jag är gärna med i din utlottning.
Jag har inte varit inne hos dig innan så nu ska jag kika runt lite, tror säkert jag hittar nåt gott till helgen.

Kramar Maria!

Pernilla Knutsson sa...

Självklart vill jag gärna vinna de fina sakerna från Butikernas Butik! Tycker så mycket om Bettys!!!
Kram Pernilla

Josephine S sa...

Of course vill jag vara med och tävla ;) Skulle vilja byta ut min kökshandduk som smyckar ut köket mot det underbara kittet från Blommingville!
Kul att det är från Betty´s, löööv Betty´s :)

Anonym sa...

Jag vill också vara med


Nina nina_ortenlof@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill också vara med


Nina nina_ortenlof@hotmail.com

Charlotta sa...

Självklart vill jag också vara me!

Gunilla ström sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen av de fina priserna.

Hälsningar Gunilla