Sök recept här!

måndag 2 augusti 2010

Tommys goda marinad


.
Igår grillade vi lite gott kött och då använde jag bland annat min goda vän Tommys goda marinad. Jag har tillsatt lite salt i receptet för jag tyckte det behövdes.
.
Ingredienser:
Grillolja orginal
Chilisås
vitlöksklyftor
flingsalt
.
Gör så här:
Blanda till efter smak och tycke och låt gärna dra över natten!


Igår cyklade vi iväg till det här..
Någon som har hört talas om Havtorn?
Bra med skyltar att följa!
Här kan man läsa lite om Havtorn, visst låter de nyttiga?!?
Så här ser Havtornsbusken ut.

Här kan man köpa det mesta innehållande Havtorn.
Här kan man sitta och njuta av en bit Havtornskaka.

Det här köpte vi, sylt och nektar.
Det smakade väldigt bra med en liten hutt havtornsnektar efter frukost!
.
kram


3 kommentarer:

Tommys fru sa...

Tommy kommer att bli sååå stolt : )
Kram på dig!

Remsan sa...

Jag fullkomligt älskar sådan där små utflykter. Särskilt om man kan inhandla små delikatesser.

Mårtenssons kök sa...

Havtornsdryck har vi köpt vid ett par tillfällen och det är verkligen jättegott! Att det sedan är nyttigt oxå gör ju inte det hela sämre...