Sök recept här!

måndag 16 augusti 2010

Mor-Mia´s egna Bregott


.
I lördags när vi var och handlade mat glömde jag att köpa Bregott. Detta fick bli en bra anledning till att försöka sig på att göra eget, vilket visade sig gå alldels utmärkt!
.
Till 2 små burkar:
125g smör
½ dl rapsolja
½ dl vatten
½ tsk flingsalt
.
Gör så här:
Alla ingredienser ska vara rumstempererade. Vispa först smör och rapsolja smidigt med elvisp, tillsätt lite vatten i taget och krydda med flingsalt. Häll upp på burkar och ställ in i kylen. Vill man så går det även att frysa.



.
Just nu är jag inne i en riktig pysselperiod för det är ju så roligt!
Jag har bland annat målat skyltar till mina kryddor i fönstret. Eftersom jag kan skriva med griffelkrita är det bara att sudda ut och ändra till vad som finns i krukorna.
.
Kram

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jaha, det är egna skyltar man skall göra.. Pappa har lovat mig hela sommaren att han skulle smida några till mig, men än har det inte blivit några.. Bättre att ta saken i egna händer ;)

Remsan sa...

Göra egen bregott det var inte dåligt, men så himla bra när det tryter.