Sök recept här!

lördag 28 augusti 2010

Indisk Trerätters Meny

Igår hade jag och mina vänner Jennie och Lisa en Indisk Afton. Upplägget var som så att vi gjorde varsin rätt i temat, men utan att veta om varandras. Resultatet blev verkligen hur lyckat som helst och vi hade såå roligt!
Idag visar jag vår meny i bilder och efter hand kommer jag att uppdatera med recepten.
.
.
Förrätten: Lisa hade gjort en rostad toast toppad med räkor, avokado och en krämig sås med smak av curry och mango chutney. Riktigt gott!
.
.
Huvudrätten: Jag hade lagat en indisk Chicken Korma med Raita (yoghurthsås) och Naanbröd.
Väldigt mättsamt, men GOTT!
.
.
Efterrätt: Jennie hade gjort en indisk glass toppad med olika nötter. Den var som pricken över "i" och föll oss alla i smaken!
.
.
För att riktigt kolla av deras kunskaper om Indien hade jag gjort en liten tipspromenad. Vinnaren blev Jennie som hade 3/5 rätt, grattis än en gång!
.
Kram

2 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

det såg ut att vara mycket gott på tallrikarna, speciellt förrätten, den ser kanongo ut :)

Remsan sa...

Vilken trevlig och god kväll ni verkar haft. Det är roligt med tema på middagar. Kul att inte veta om vad de andra ska bjuda på.