Sök recept här!

tisdag 10 augusti 2010

Mor-Mia´s Club sandwich


.
Idag har jag gjort en egen variant på club sandwich. Jag tog av det jag hade hemma och det blev såå gott!!! Man kan säga att det blev tema smörstekt..
.
Till två mackor:
6 skivor formfranska
1 stor kycklingfilé
4 färska champinjoner
½ halloumiost
lite sallad
lite gurka
4 skivor röd paprika
chilisås
majonäs
örtsalt
oregano
smör

Gör så här:
Dela kycklingen i två delar och stek den på svag värme. Krydda lite lätt med örtsalt och oregano.
Lägg den åt sidan när den är klar. Skiva och smörstek champínjonerna, därefter halloumiosten i små bitar. Avsluta med att steka brödet lite lätt på båda sidor i smör. Skär bort kanterna på bröden och bred lite chilisås på fyra av dem och majonäs på två.
.
Lägg bröd+ chilisås - sallad - kyckling i skivor - svamp- paprikaring - gurkskivor- halloumi - bröd + majonäs - sallad - kyckling - champinjoner -paprikaring- halloumi - toppa med bröd + chilisås.
Avsluta med att sätta en pinne igenom allt.



.
Vi har haft vår första riktiga pysselstund ihop idag och det var så mysigt!!!
.
Det här kortet tog jag och Amanda tillsammans.
.
Amanda fick bland annat måla och dekorera sitt egna "A".
.
Kram

3 kommentarer:

Pinglan sa...

Oj, vad smaskigt det där såg ut. Nu blir jag hungrig fast jag precis har ätit frukost...

Emmas Kök sa...

Jag vill ha!

Anonym sa...

Ser fram emot en pysselkväll med dig och Amanda!

Kram Linn & Annie