Sök recept här!

torsdag 19 augusti 2010

Hallonpaj med vit choklad


.
Idag blev vi bjudna på en underbar hallonpaj hemma hos Lisa och David. Den var sådär krispig och god, där det syrliga mötte det söta!
Självklart var jag tvungen att be om receptet och här kommer det!
.
Ingredienser:
Röda hallon
50 g vit choklad
3 dl havregryn
2 dl strösocker
100 g smör
1 dl vetemjöl

Gör så här:
Smörj en pajform och täck botten med hallon. Hacka chokladen och strö över. Blanda ihop smör och de torra ingredienserna till en smulpaj och strö över hallonen och chokladen. Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter i 200 grader.
.
.
.
.
Vi hade med oss en liten paket till dem och förhoppningsvis blir det ett minne att spara för att komma ihåg en väldigt speciell dag i deras liv...
.
Kram


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Sökte efter hjärtformar o hamnade hos dig :) Fast nu hittar jag dom inte :( Ville lämna ett avtryck i alla fall. Jessica

missfranklin sa...

hejhej!
vit choklad, min favorit! :-) här blir det till att baka paj :-) och hjärtformar brukar finnas från ib laursen (till anonyms fråga), kolla efter åteförsäljare på deras sida.

Remsan sa...

Vilket fint paket.
Hallon och vit choklad i en paj låter så gott.

Tytti sa...

Fick smaka pajen på klubben idag då Madde och Kalle blivit uppflyttade och bjöd på det idag. Suveränt god.
Absolut något jag själv kommer att laga i framtiden...

Kram