Sök recept här!

tisdag 16 juni 2015

Tips på goda efterrätter till midsommar❤


Till årets midsommarfest har jag fått uppdraget att ordna efterrätten. Igår bestämde jag mig för vad jag ska baka och jag hoppas att det kommer bli riktigt gott.
Här kommer lite inspiration på olika somriga efterrätter om man inte vill servera en traditionell jordgubbstårta.

Först ut är den här underbart goda glasstårtan med jordgubbar och vit choklad. Kan förberedas i god tid och bara tas upp ur frysen samma dag och dekoreras med färska jordgubbar och citronmeliss.





Den här citronsemifreddon är helt klart en av mina andra favoriter. Så fräsch och god i smaken.

Klicka här för att komma till receptet!



Ett annat säkert kort är den här underbart goda pavlovan med smörkräm och färska bär!!!
Kan bakas som en stor tårta eller som portionsbitar.

Klicka här för att komma till receptet!




Varför krångla till det -en enkel jordgubbssviss med hemgjord chokladsås är nog så gott och festligt!

Klicka här för att komma till receptet!




Den här marängbomben går verkligen inte av för hackor, fylld med hemgjord glass och serveras med vispad grädde, färska jordgubbar och hemgjord chokladsås - såååå god!!!

Klicka här för att komma till receptet!




Nutellasemifreddon med färska jordgubbar är alltid rätt. Även den går att förbereda i god tid!

Klicka här för att komma till receptet!




Mitt sista tips blir dessa goda kladdkakemuffins med chokladfyllning som även de går att förbereda och bara ta fram och servera med vispad grädde och färska jordgubbar!!!

Klicka här för att komma till receptet!





I år ska jag återigen få fira midsommar med två av mina bästa vänner. Sist vi firade ihop var 2010 så nu är det allt på tiden igen

Kram


Inga kommentarer: