Sök recept här!

onsdag 12 november 2014

Tre-rätters till lunch


Förra veckan bjöd en av mina kollegor på en väldigt god tre-rätters till lunch. Det är lyx på hög nivå att bara få sätta sig till bords och bli serverad nylagad mat på sin egna arbetsplats!

Till förrätt serverades en riktigt god hummersoppa, som jag har fått receptet till.
Huvudrätten bestod av västerbottenost, kräftor, nybakat bröd och sallad - mums.
Efterrätten bestod av en härligt len cheesecake med färska hallon och kolasås, men den åt vi på eftermiddagen då vi blev så mätta av ovan rätter. Jag missade dock att fota den..

Imorgon är det en annan kollega som bjuder på lunch. Hon är ny i vår matgrupp, så det ska bli roligt att få smaka på hennes mat :)




Just nu är jag helt beroende av att ha tända ljus omkring mig hemma. Det känns så rofyllt att laga mat och ha ljusen tända. Hösten har helt klart sina fördelar även om jag saknar ljuset och de långa dagarna!

Kram


Inga kommentarer: