Sök recept här!

söndag 16 februari 2014

Kolakakor med ingefära


Idag har jag bakat en laddning kolakakor som jag ska ge till våra snickare. Jag fick så mycket beröm för dem senast, så nu kör vi en favorit i repris. Enkla att baka och försvinnande goda!

Ingredienser:
100 g smör
1 dl strösocker
2 msk ljus sirap
2,25 dl vetemjöl
0,5 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1 tsk mald ingefära

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa smör, socker och sirap krämigt.
Blanda mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och ingefära i en annan skål.
Tillsätt mjölblandningen och blanda ihop till en deg. Jag brukar använda matberedaren för att göra det ännu smidigare.
Dela degen i två delar och rulla ut till längder. Lägg längderna på en bakplåtspappersklädd plåt och platta till dem lite med två fingrar. Grädda mitt i ugnen 12-15 minuter.
Låt kakorna svalna på plåten och skär dem i sneda längder.




Imorse var vi iväg på agilitykurs igen med inriktning på kontaktfälten. 
Hon börjar bli snabb vår lilla Flinga och oj vad hon tycker att det är roligt. Hon gör hela tiden sitt bästa och ger järnet som ni kan se på bilderna!!



Lugn och balanserad hund som väntar på sin tur, men full fart och fokus vid träning - precis som jag vill ha det. Vi är så tacksamma för att just vi fick bli matte och husse till denna fantastiska lilla hund!

Kram


Inga kommentarer: