Sök recept här!

fredag 14 februari 2014

Armband - For Life


Det här fina armbandet ska Amanda få av mig. På de vita pärlorna står mitt telefonnummer. Perfekt för henne att ha på sig när vi befinner oss i stora folksamlingar, mataffären eller liknande.

Företaget For Life säljer även armband med texter som "zero cancer" och "For Life".
Genom att köpa ett armband stödjer man automatiskt cancerforskningen och eftersom jag har haft cancer på nära håll så känns detta extra bra!

Besök gärna deras sida och kolla in de fina armbanden!

Den här texten hittade jag på företagets blogg:
"ForLife är ett projekt för personer i Fas 3 (Sysselsättningsfasen), alltså långtidsarbetslösa. Några av oss i projektet har tim- eller visstidsanställningar medan andra inte har haft jobb på många år. När man är i Fas 3 måste man ut i sysselsättning. Sysselsättningen bedrivs hos en anordnare (företag, organisation, förening eller liknande). Hos vissa anordnare finns det inte så mycket att göra, hos andra blir man nästan utnyttjad. Hos ForLife samlar vi pengar till cancerforskning, det tycker jag är helt fantastiskt! Här får vi verkligen göra något som känns bra! Cheferna köpte in ett "gäng" Iphoneskal, så vi skulle ha något att starta med. Nu har vi också börjat göra armband. Varorna säljer vi via vår hemsida, på marknader eller på andra evenemang. Nu kommer det bästa: Hela överskottet från försäljningen går till vårinsamling hos Cancerfonden! Det här är en riktigt win-win-situation: Fas 3:or som har vettig sysselsättning och pengar till cancerforskning:-)" 





Min och Flingas slalomträning har gått framåt. Vi har nu ökat från två  till fyra portar!

Kram


Inga kommentarer: