Sök recept här!

söndag 16 augusti 2009

Korv Stroganoff



Ibland är det enkla så himla gott, som t.ex korv Stroganoff. Jag brukar göra min egna variant av rätten och inspiration till det har jag fått av min bror som är jätte duktig på att just piffa till vardagsmaten!

Till 4 portioner:
400g kycklingfalukorv
1 pkt bacon
smör
1 lök
1 röd paprika
en näve färsk spenat
1 dl creme fraiche
vispgrädde
1 ½ msk tomatpuré
kinesisk soya
persilja
salt
vitlökspulver

Gör så här:
Skär korven i bitar, strimla löken, smält smör i en panna och stek korv och lök. Häll i ca 1,5 msk tomatpuré och rör om så att den fördelar sig jämt. Lägg i spenaten och sedan creme fraiche, grädde och soya. Låt puttra en stund. Strimla paprikan och lägg i den i grytan.
Knaperstek baconskivorna i en torr stekpanna. Lägg dem sedan på hushållspapper för att rinna av. Bryt baconet i bitar och fördela den jämt över grytan och rör om. Salta lite lätt och krydda med lite vitlökspulver. Avsluta med att strö lite färsk persilja över!
Servera korv stroganoffen ihop med pasta eller ris.

Idag åt vi denna lättlagade rätt till lunch och den gick hem hos både stora och små!
Eftermiddagen har vi tillbringat på djurparken och som vanligt har vi ätit glass på lilla tåget och åkt en massa rutschkana.

Kram

2 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Vilken toppenvariant på korv stroganoff, låter jättegott. Kycklingfalukorv har jag aldrig testat, något man kanske borde göra?!?

Hoppas du har en bra kväll!

Marias Kakburk sa...

GRATTIS, du vann bakboken i min tävling:)!

Maila mig din adress så skickar jag hem boken till dig!:) MIn mailadress finns på bloggen

Kram Maria