Sök recept här!

tisdag 13 april 2010

Pastasås med svamp



Då var jag åter hemma bland grytor och kastruller, men eftersom det är så underbart väder ute vill jag tillbringa så lite tid i köket som möjligt. Idag blev det därför en snabb pastarätt till middag. Gott och enkelt.

Ingredienser:
Pasta
Gula kantareller eller annan svamp
smör till stekning
2 vitlöksklyftor
½ röd chilifrukt
Vispgrädde
½ dl riven ost
Salt, vitpeppar, oregano
.
Gör så här:
Stek svampen i rikligt med smör, tillsätt hackad vitlök och chili. Krydda med salt och peppar. Häll på grädden och låt puttra en stund, strö över lite riven ost och rör om och ställ åt sidan. Koka pastan och häll av vattnet och ringla över lite olivolja. Blanda sås och pasta och strö över lite oregano.

var jag äntligen hemma igen, borta bra men hemma bäst. Jag har haft en underbar resa med många fina minnen. Jag har ätit fantastiskt god mat och njutit i fulla drag.
Jag visar några av alla mina bilder från resan för den som vill se.

En av de stränder vi bodde vid.

På utflykt i en longtail båt.


En av de få gånger vi åt något annat än Thaimat...


Lite manikyr skadar ju aldrig :)

Kram


6 kommentarer:

Lotta sa...

Härliga bilder, välkommen hem!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Snabba maträtter gillar vi då solen lyser och vi vill vara ute så länge det går./Kram Kicki

Daniella - BakeCake sa...

Åh jösses vad gott det där ser ut! Och resan såg ju helt underbar ut! Välkommen hem! Kram Daniella - BakeCake

vanilla sky sa...

Vilka underbara bilder!
Pastan ser jättegod ut!

Jenny sa...

Åhh vad vi hade det härligt! Längtar faktiskt tillbaka litegrann:) Nästa gång får vi ta med oss våra nära och kära så vi inte längtar efter dem så mkt;) Kramar

Sophie sa...

Gjorde pastasåsen idag :D Mums! Blandade champinjoner och kantareller :)