Sök recept här!

torsdag 15 april 2010

Kycklingröra till bakad potatis

Ingen bra bild, men det får gå ändå..

Igår rörde jag ihop den här kycklingröran som blev riktigt god. Jag har aldrig tidigare kombinerat ägg och kyckling i röra förut, men det blev riktigt bra!
Vilka grönsaker man väljer att ha i är en smaksak, själv tog jag det jag hade hemma.
Ingr:
3 kycklinglår
smör till stekning
2 hårdkokta ägg
½ burk creme fraiche
kokt herticoverts
riven västenbottenost
2 tsk chilisås
örtsalt, peppar, curry
Potatisar
Gör så här:
Stek kycklingen i smör, krydda med salt, peppar och curry. Låt steka på medelvärme ca 20 min. Koka äggen i ca 7 min och herticovertsen i 1 min i lättsaltat vatten. Rensa kycklingen och skär i mindre delar, skala och lägg i äggen och herticovertsen. Låt svalna något och blanda ner creme fraiche, chilisås och riven ost. Smaka av med salt och peppar.
Baka potatisen och lägg i en klick smör och salta lite lätt, lägg sedan röran över och klart för servering.





Idag tog jag och Amanda en promenad till mataffären efter dagis. Jag hittade då rosenvatten för första gången. Jag har sett det i recept så därför var jag bara tvungen att köpa en sådan flaska. Vad det blir av den återstår att se.
Till helgen ska vi ha kalas för vår lilla prinsessa som fyller 3 år, så just nu planeras det för fullt i mitt huvud!
Kram

3 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Spännande med västerbottenost och chilisås i en curry/kycklingröra. Låter gott och måste absolut testas.
Hälsar fröken Dill

vanilla sky sa...

Å vad mumsigt! Jag älskar bakad potatis :)

Nina sa...

Haha, precis samma sak hände mig förra veckan. Jag hittade rosenvatten i affären och köpte en flaska. Tänkte att det ofta står i recept men nu har jag inte kommit på något jag kan använda det till ännu=) Har du gjort något skoj?