Sök recept här!

onsdag 14 april 2010

American pancakes



Till mellanmål idag bakade jag dessa pannkakor, perfekt att ha med på picknick! Receptet har jag hittat för många år sedan på ica.se.

Ingredienser
Portioner: 4
1 ägg
2 dl filmjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk socker
1/2 tsk salt
2 msk smör


Gör så här
Vispa samman ägget och filmjölken. Tillsätt de torra ingredienserna. Smält matfettet och vispa eller rör ner det i smeten.
Den ska vara tjock. Hetta upp en plättlagg eller liten stekpanna och smörj den första laggen. Klicka ut ganska rikligt med smet i hålen. Grädda tjocka plättar på svag värme.




Idag har jag och Amanda haft årets första picknick. Det gäller att ta till vara varje soltimme som ges, för man vet ju aldrig när det roliga är slut. Jag slängde lite snabbt ihop dessa pannkakor och sedan gav vi oss ut i trädgården. Efter att vi ätit klart ville Amanda gunga och då passade jag på att bläddra lite i det nya numret av Buffé.

Kram


1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk om alla barn hade en mamma som du!