Sök recept här!

torsdag 25 februari 2016

Nyttig hälso-smoothie❤


I dessa förkylningstider så är vitaminer väldigt viktigt att få i sig. När jag senast var och handlade mat fick jag provsmaka en smoothie med bland annat cashewnötsmjölk, så en sådan dryck fick följa med mig hem. Jag fick även med ett recepthäfte, men jag har valt att göra min egen variant innehållande ovan ingredienser. 




Jag skalar och skivar ner apelsinen och kiwin och pressar i limesaften i en mixerbunke. Jag häller på ca 1 dl cashewdryck och ca ½ dl chiafrön och mixar allt samman. Häll upp på glas och servera!

Uppdaterat: Jag har även testat att byta ut lime mot en bit färsk ingefära, vilket också blir jättegott och framför allt nyttigt!!!

Just nu består ofta min frukost av en sådan här dryck, en latte och några fincrisp - perfekt start på dagen!!




Förra fredagens mat såg ut så här. Alltid lika mysigt att äta räkor och plock. Vad det blir för mat imorgon vet jag inte riktigt än, men något gott ska vi väl kunna hitta på! 

Kram


Inga kommentarer: