Sök recept här!

tisdag 23 februari 2016

Kyckling i krämig pastasås


Min dotter Amanda är absolut inte kräsen, men heller ingen allätare. Det värmer därför mitt hjärta extra mycket när hon lovordar maten jag lagar.
Förra veckan improviserade jag ihop den här enkla pastasåsen med kyckling som hon fullkomligt slukade i sig. Milda och goda smaker, som lätt går att hotta till med lite mer krydda.

Ingredienser:
1 grillad kyckling
½ gul lök
10 cm purjolöksblast
1 vitlöksklyfta
1 kycklingbuljongtärning
3-4 dl vispgrädde
1 nypa chiliflakes
svartpeppar
persilja
smör till stekning

Gör så här:
Rensa och skär kycklingen i mindre bitar.
Skala och hacka all lök. Fräs löken i lite smör och tillsätt sedan buljong och grädde.
Låt puttra en stund och krydda med chilliflakes och svartpeppar. Lägg i kycklingen det sista och låt den bli varm. Strö över persilja och rör runt!



Servera tillsammans med en god pasta!




Jag har länge varit på jakt efter gamla guldramar med passepartout, men de verkar vara svåra att hitta. I slutet av förra veckan for jag och Arvid iväg för att återigen söka lyckan och tro det eller ej, men vi hittade en som var perfekt!!!
Patrik har nu målat passepartout´n och bytt motiv, så nu hänger ramen i ny regi ovanför vår soffa :)

Kram

Inga kommentarer: