Sök recept här!

måndag 8 februari 2016

Kyckling i chili- och koriandersås


I helgen improviserade jag ihop den här kycklingrätten med bland annat koriander som smaksättare. Alltid kul med nya kycklingrätter tycker jag och den här förtjänar absolut en plats här på bloggen!

Ingredienser:
900g kycklingfiléer
½-1 röd chilifrukt
2 msk hackad färsk koriander (jag använde fryst)
1 msk soya (jag använde "Ketjap Manis, sweet soya sauce)
2-3 tsk sambal oelek
1 dl riven parmesanost
örtsalt och svart peppar
olivolja till stekning

Gör så här:
Dela kycklingen en gång på längden och bryn den runt om i olivolja. Krydda med örtsalt och svartpeppar.


Lägg kycklingen sedan i en ugnsfast form och strö över finhackad chili och koriander.
Beroende på hur stark sås man vill ha så får man ta chili och sambal oelek därefter.



Blanda ihop grädde, soya, sambal oelek och smaka av med salt och peppar.
Häll såsen över kycklingen och avsluta med att strö över parmesanost.

Servera med ugnsrostade grönsaker och sallad!




Även om det har varit dåligt med uppdateringar här på bloggen, så har jag stundtals varit kreativ i vårt kök. Bland annat ägnade jag en hel kväll åt att baka dessa rågknäckebröd 

Kram



Inga kommentarer: