Sök recept här!

lördag 2 augusti 2014

Äppeltider♥ och god lax i repris


Just nu har jag den här lådan med äpplen ståendes i mitt skafferi, så kvällens aktivitet blir till att tillreda dem. Jag har lite olika planer på vad jag vill göra, men vi får se vad som blir verklighet. Lovar att visa om det blir något riktigt gott





Om ni inte redan har testat den här laxen så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Den är verkligen underbart god, i alla fall om man gillar smaken av pesto!
Här kommer receptet igen för den som har missat.

Ingredienser:
4 laxfiléer
50 g fetaost
3 msk pesto (grön)
3 msk grekisk yoghurth
½ grönsaksbuljongtärning
3 dl vispgrädde
salt och peppar
riven parmesanost

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
Smula grönsaksbuljongen i botten på en ugnssäker form. Slå över grädden och 1 msk pesto, rör om.
Ta fram laxen och salta och peppra den och lägg sedan i den i formen.
Blanda ihop fetaost, grekisk yoghurt och resternade av peston och bred detta över filéerna. Avsluta med att strö över riven parmesanost.
Grädda i ca 20 min i ugnen.



Tidigare i veckan var vi tillsammans med lite vänner ute med båten. Vi hade lite knytisfika där jag stod för hembakade baguetter med skagenröra och Lisa för dryck och blåbärspaj med vaniljvisp. Allt var fantastiskt gott och vi kom i land minst sagt mätta!!
Patrik och David åkte varsitt varv på vattenskidorna (eller vattenskidan kanske är mer korrekt att skriva då de åkte på endast en skida).
För lille Noah var det första båtturen någonsin och jag tror att han fick mersmak :)

Kram




Inga kommentarer: