Sök recept här!

söndag 21 augusti 2011

Ekologisk snaps



Igår var jag iväg på en riktigt lyckad kräftskiva. Mycket god mat blev det och vi kunde sitta ute hela kvällen!
Fem flaskor ekologisk snaps testades under kvällen. En stor eloge till min smakpanel: Johan, Rickard och Daniel. Här nedan kan ni läsa om vad de tyckte om vardera smak:



Johans favorit!

Rickard: Mild i smaken, passar de som inte är vana vid snaps.

Daniel: Lättdrucken, men hade önskat mer smak.

Johan: God, fräsch, brände inte i munnen. Skulle kunna tänka mig att dricka igen!






Rickard: Okryddad, slätstruken.

Daniel: Ok, men inte mer.

Johan: Kändes som vanlig okryddad sprit.




Rickard och Daniels favorit!

Rickard: God. Klassiskt brännvinskryddad.

Daniel: God. Kryddig smak.

Johan: Kryddig





Rickard: Gillar att det var en god eftersmak.

Daniel: Nej, den här tyckte jag inte om.

Johan: Den här sa inget. Det fanns ingen melodi i smaken.





Rickard: Besk, ej speciellt god.

Daniel: Besk. Inte min smak.

Johan: Mildare i smaken jämfört med beska droppar.


Sammanfattningsvis så fick jag aldrig något WOW från killarna.
Helt ok snaps, men inget för finsmakaren.
Rickard hade även önskat få de kalla och inte "handväskevarma" som de fick.. :)

Skulle någon av er läsare testa snapsarna så skriv gärna vad ni tyckte. För smaken är ju som baken..








Inte varje kräftskiva som har en hammare på bordet, men den funkade visst riktigt bra till klorna :)

Kram



Inga kommentarer: