Sök recept här!

tisdag 21 december 2010

Danskt rågbröd av brödmix


Ikväll har jag bakat det danska rågbrödet, som jag bakat av en bakmix från Kungsörnen. Jag har precis provsmakat det och det var helt ok!
Om jag ska beskriva det lite kortfattat så blir det: ett gott grovt bröd, något kompakt med lite sur smak.
.
.
.




Idag har Amanda dragit en vinnare i 3:e adventstävlingen. Den här gången blev det en av mina kära gästbloggare som vann!
Ett stort grattis till Håkan och Anki, maila mig er adress så kommer ljusstaken på posten.

Eftersom min lilla tjej tycker att det är väldigt roligt att dra och öppna lotterna, så vet jag även vem som kom tvåa och det var min underbara vän Malena.
Tyvärr har jag bara en ljusstake att lotta ut, men det finns ju fortfarande två tävlingar kvar att vinna!

Kram

4 kommentarer:

Malena o Annie sa...

Gulliga du <3 de var ju en stor seger i sig att få bli titulerad som underbar vän <3 Grattis till vinnarna dom förtjänar de :)
Kramar i massor och GOD JUL

Mamma Mimmi sa...

Gjorde din fantastiska Snickers ikväll och frågan är om den kommer att överleva ens till julafton. Grymt god!

mumsfillibaba sa...

Älskar danskt rågbröd! Kanske värt att testa en mix, annars är jag ganska mix-fientlig!!!

Mårtenssons kök sa...

Vilken härlig överraskning, det värmde i hjärtegopen ska du veta!
Hälsa dottern och tacka "för hjälpen"
Adressen är i mejlen strax!