Sök recept här!

tisdag 5 oktober 2010

Couscousblandning med kyckling och grönsaker


.
Det var flera år sedan jag åt couscous, men det är ju faktiskt gott!
Perfekt mat att äta som matlåda dagen efter och man kan variera tillbehören efter smak och tycke hur mycket som helst.
.
Ingredienser:
.
.
6 st kycklinginnanlår
.
.
Grönsaker och svamp efter smak och tycke
2 port. couscous
smör att steka i
örtsalt
en knivudd vitpeppar
.
Yoghurtsås:
Turksisk yoghurt el creame fraiche
sweetchili sås
pressad vitlök
flingsalt
.
Gör så här:
Smör stek kycklingen på svag medelvärme och krydda med örtsalt. När den är klar, lägg på ett fat och ställ åt sidan. Koka couscousen enligt instruktioner på förpackningen.
Hacka grönsaker och svamp och smörstek i samma panna som kycklingen stekts i. Krydda grönsakerna lite lätt med örtsalt och lite vitpeppar.
Tillsätt couscous och kyckling skuren i bitar. Häll allt i en skål och toppa med lite persilja.
Rör ihop yoghurtsåsen och servera till.
.
.
.
.
.
.
.

.
Efter kvällens middag tog jag och Amanda en promenad i det sköna höstvädret. Vi gick och hämtade ut två paket som kommit med posten. Till min glädje och förvåning innehöll det ena paketet massor av Geisha.
Ibland är det jobbigt att vara matbloggare... :)
.
.
Fazer stödjer cancerfonden nu i oktober. Gå in här och skicka rosa bandet över facebook och Fazer skänker 50 öre till Cancerfonden. Man kan skicka hur många band man vill.
Målet är att samla in en kvartsmiljon kronor, vill du vara en av dem som hjälper till?!?
.
.
Geishapralinerna passade perfekt i min nya burk, men jag vill nog inte att den står kvar på köksbordet. Risken är då stor att den dunstar fort!
Nu gäller det att hitta något smarrigt recept innehållande Geisha. Ingen som har något på lut?
.
Kram

2 kommentarer:

Erika - Bakglädje sa...

Vilken härlig överaskning med choklad. Jag skulle testa att grovhacka den och ha i muffins.

Malena o Annie sa...

Håller med Erika.. sen vill jag ha en smakprov skickat på posten ;)

KRAM