Sök recept här!

torsdag 9 september 2010

Fyllda körsbärstomater


.
Recept på goda tilltugg kan man aldrig få för många av. Här kommer ett av mina favoriter. Fyllda körsbärstomater är både enkelt att göra och väldigt gott. De kan varieras i oändlighet, bara fylla dem med sin favoritost och toppa med lite knaperstekt bacon och någon färsk krydda.
.
Ingredienser:
.
Körsbärstomater
Färskost (jag använde vitlök och örter)
Bacon
Färsk oregano
.
Gör så här:
Skär av det allra yttersta på tomaternas botten (detta endast för att de ska stå stadigt på serveringsfatet), skär sedan av toppen och gröp ur dem. Fyll med färskost (jag använder skaftet på en tesked). Knaperstek bacon och låt rinna av på papper. Bryt små bitar av bacon och stick i färskosten. Toppa med t.ex färsk oregano. Klart att servera!



Hittade av en slump en så mysig webshop, som jag bara måste tipsa om.
Blå Elefant heter den och de har hur mkt fint som helst till barn i behagliga färger!
Jag hittade bland annat ovanstående leksaker där. De hade alla passat bra i Amandas rum.
.
Kram

3 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Är jätteförtjust i Blå Elefant och handlar ofta där! En annan sak som är perfekt är att det är gratis presentinslagning och man får sakerna snabbt. perfekt för småbarnsföräldrar;) Kram

Helena sa...

Vilka ljuvliga små tilltugg! De här ska jag göra nästa gång jag har gäster! Hoppas du får en bra helg!

Anonym sa...

De var inte bara helt fantastiska att se på utan smakade ljuvligt! Du är helt enorm på alla sätt! Önskar att jag hade hälften av din kreativitet och energi. Stor jättekram från Linda