Sök recept här!

lördag 4 juni 2011

Paprikagratinerad rösti


Här kommer ett gott och enkelt tillbehör till grillat. Det är min kollega Thomas som har tipsat mig och jag kan bara hålla med honom om att det var väldigt gott!

Ingredienser:
1 pkt fryst rösti
3 dl creame fraiche
2 vitlöksklyftor (finhackad)
1 röd paprika (finhackad)
3 dl riven ost
salt och peppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg den frysta röstin i en ugnsfast form. Blanda ihop ingredienserna och klicka ut på röstin. Gratinera mitt i ugnen ca 20 minuter.
.
.
.
.






Grillad färsk sparris inlindad i bacon är nog känt för de flesta, men att lägga på färskost innan baconen var i alla fall nytt för mig. Fick tipset av min vän Jenny och det var väldigt gott. Jag hade bara naturell färskost hemma, men det var väldigt enkelt att smaksätta den själv!

Kram


1 kommentar:

Remsan sa...

Den där röstin låter farligt god. Får jag testa någon grillkväll.