Sök recept här!

söndag 24 januari 2010

Vit chokladmousse



Den här goda efterrätten måste jag bara dela med mig utav. Jag blev bjuden på den hos min vän Katrin igår och den var bara såå god!
Receptet har Katrin hittat på recept.nu

Antal portioner: 4
Ingredienser
2 dl vispgrädde
200 g vit choklad
1 st ägg
1 dl kesella
.
Gör så här
Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner kesella och sist grädden. Häll upp moussen i portionsformar. Sätt in i kylen i ca 1 tim så de stelnar. Servera med färsk passionsfrukt och fint strössel.

Igår var jag och Amanda hos våra goda vänner Katrin och lille Alvin. Vi blev bjudna på jätte god mat och den här smarriga efterrätten. Barnen busade på för fullt och hade nog hållt på tills de stupade om inte vi satt stopp.

Kram


1 kommentar:

Unknown sa...

Mmm låter gott och enkelt! Måste testas!