Sök recept här!

måndag 11 juli 2011

Goda tillbehör till hamburgare!


Till middag ikväll åt vi stekta hamburgare tillsammans med blomkålspuré, stekt lök, wokade morötter med vitlök och persilja samt tunnbröd som jag grillat i ugnen!


Tunnbröden penslade jag med arlas "smör & rapsolja" och strödde över lite flingsalt. Jag hade sedan inne dem en stund i ugnen på grill.


Någon mer än jag som får nostalgikänslor av de här glassarna. De var precis så goda som jag kom ihåg och perfekt i storlek.






Vad vore en semesterdag utan fika. Det hör liksom till och gärna flera gånger per dag...






Operation röjning har påbörjats av sommarens roliga renoveringsprojekt!

Kram



1 kommentar:

daedal sa...

åh vad det såg gott ut, både mat och fika! Vilka roliga tillbehör till hamburgarna, wokade morötter <3 Åh, och blomkålspuré <3 <3