Sök recept här!

tisdag 5 juli 2011

Färsk vitlök



Idag har jag ätit färsk vitlök för första gången i mitt liv och det var såå gott!!!
Att den sedan var närodlad, gjorde inte saken sämre.


Vi grillade själva vitlöken och åt den med en klick smör och lite flingsalt. Om jag ska beskriva smaken så var det en mild och mjuk smak av vitlök. Riktigt gott!



Blasten skar jag ner och blandade med skurna tomater. Lite olivolja ringlades över och så lite flingsalt på det!



Även blasten smakade vitlök, så det blev en god krydda tillsamman med tomaterna!








Idag hade jag något roligt att fira, så vad passade då inte bättre än en riktigt god grillmiddag!

Kram

4 kommentarer:

Erika - Bakglädje sa...

Färsk vitlök har jag aldrig ätit. Undrar om det säljs i min mataffär, får kolla det. :-)
Vad gott det ser ut med grillat. Snart har jag semester och då hoppas jag på mycket grillat.

daedal sa...

Åh, färsk vitlök är underskattat, jag gillar det verkligen! Vad är det för gott du fyllt paprikan med på sista bilden? Ser supermumsigt ut! =D

MÅ Gott sa...

Färsk vitlök äter jag inte så ofta, men den är ju inte alls lika skarp i smaken och väldigt god.

Vad gott det ser ut med det grillade!

Mårtenssons kök sa...

Visst är det gott med färsk vitlök, ja alla färska lökar faktiskt!
Så kul att du har något att fira, spännande:)