Sök recept här!

söndag 3 juli 2011

Enkel kycklinggryta med spenatpasta


Dagens lunch blev en enkel, men väldigt god kycklinggryta. Jag lade i lite av varje som kylskåpet hade att erbjuda. Grytan uppskattades av både stora och små!

Ingredienser:
1 grillad kyckling
1 gul lök
smör till stekning
1 knippe färsk sparris
2 dl vatten
1 hönsbuljong tärning
ca 4 dl vispgrädde
körsbärstomater
3 jalapenos, skurna i bitar
fetaost
sockerärtor
persilja
kinesisk soya
salt och peppar

Gör så här:
Hacka löken och fräs den i smör. Tillsätt sparris skuren i bitar.
Häll på vatten och buljong. Låt puttra under lock i ca 5 minuter. Häll på grädde, en skvätt soya och krydda med salt och peppar.
Rensa och dela kycklingen i mindre bitar och lägg i dem i grytan. Lägg i tomater, jalapenos och sockerärtor.
Avlsuta med att smula över lite fetaost och strö över färsk persilja





Servera tillsammans med färsk spenatpasta!
.
.
.
.
.

 

Idag knäppte jag några kort på Amanda och ovanstående blev ett av de bättre. Efteråt ville Amanda ta kort på mig. Hon gav tydliga instruktioner hur jag skulle titta. Ett av de bättre korten hon tog på mig kan ni se här nedan..






..med lite övning kanske även mitt ansikte kommer med nästa gång :)


Kram


4 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Låter som en himla god gryta

Mårtenssons kök sa...

Så mumsigt det låter. En lyckad "man taget vad man haver" gryta.

Remsan sa...

Ja, den låter verkligen jättegod.
Söt hon är din dotter.

Erika - Bakglädje sa...

Vad gott det ser ut!
Vilket fint kort på lilltjejen. Och kortet på dig kanske var helt enligt fotografens planer. :-)