Sök recept här!

onsdag 1 januari 2014

Nyårsafton 2013

Gillar min nya lykta :)

God fortsättning önskar jag alla som besöker min blogg. Vad spännande det känns med ett helt nytt år framför sig. I år tänkte jag faktiskt för första gången skriva mål som jag vill uppnå inom året.

Igår firade vi in det nya året som de flesta andra med massor med god mat. En riktig hit var att fylla crustader med Lenas olivröra (ska blogga om receptet inom kort) och brieost och in i ugnen någon minut. En annan variant är att klicka i lite champinjonost (på tub), in i ugnen några minuter och sedan garnera med persilja.



Flinga fick fira nyår med märgben och var nöjd med det. Innan efterrätten hann vi med en omgång Alias till Amandas stora glädje. Hemgjord italiensk vaniljglass med hackad mörk choklad med flingsalt och rippel av chokladfondantsmet var vad vi åt till efterrätt. Jag tror knappt jag behöver skriva hur gott det var..




Fyrverkerier är något som även jag tycker hör nyår till, men som hundägare hade jag önskat att det endast skedde under vissa bestämda tidsintervall, så att man kan gå ut med sin hund och säkert veta att det inte kommer att smälla just då.





Eftermiddagen har idag spenderats hos fina Snobben. Förutom att det var lite kallt för ryttarinnan, så hade vi väldigt mysigt. Förhoppningsvis så får vi till en mer frekvent ridning det här året!!

Kram


Inga kommentarer: