Sök recept här!

söndag 27 juni 2010

Rostad färsk potatis i sallad



Igår lagade jag till en snabb, men väldigt god middag. Min jobbarkompis Ulrika tipsade mig i veckan om hur gott det var att rosta färsk potatis, så det var jag självklart tvungen att prova!

Till ca 4 pers.
Färsk potatis
rapsolja
flingsalt
blandad sallad
röd paprika
majs
salladslök
1 pkt bacon
fetaost

Gör så här:
Sätt ugnen på 250 grader. Tvätta potatisen och torka den torr. Lägg potatisen på bakplåtspappersklädd plåt och ringla rapsolja och flingsalt över. Sätt in i ugnen tills de fått färg och är mjuka rakt igenom.
Stek baconen knaprig och låt rinna av på papper. Skär grönsaker och blanda alltsammans i en skål. Toppa med fetaost, lite flingsalt och nymald svartpeppar.
Servera antingen som ensamrätt eller som tillbehör.



Finns det hjärterum, så finns det...

Kram


1 kommentar:

Lisa - Sockerrus sa...

Hej!
Vill tipsa om en tävling jag har i min blogg där man kan vinna ett namnsmycke :-)

http://sockerrus.wordpress.com/2010/06/28/bloggens-forsta-tavling/

Ha det gott!

/Lisa - Sockerrus