Sök recept här!

fredag 2 mars 2012

Lammfärsspett, klyftpotatis och tzatziki


Något som är väldigt gott och enkelt att laga är lammfärsspett. Ungefär så här smaksatte jag färsen senast vi lagade dem.

Ingredienser:
500g lammfärs
2 vitlöksklyftor
1 ägg
någon god örtblandning (gärna att den innehåller rosmarin)
salt och peppar

Gör så här:
Lägg träspetten i blöt ca 15 minuter.
Blanda ihop lammfärsen med finhackad vitlök, ägg och kryddor. Forma färsen till långa korvar och trä på dem på spett. Lägg spetten på en bakplåtspappers klädd plåt och grädda mitt i ugnen ca 10 minuter i 225 grader.

Servera tillsammans med klyftpotatis och tzatziki.









I måndags när jag fyllde år fick jag nygräddad våffla på sängen. Riktigt gott och mysigt. Amanda hade omsorgsfullt lagt några vindruvor vid sidan som hon absolut tyckte att jag skulle äta tillsammans med våfflan :)

Kram

1 kommentar:

mumsfillibaba sa...

Vilka goa spett! Och våffla på sängen! Hurra!!