Sök recept här!

söndag 27 februari 2011

Vegetarisk pastasallad


Pastasallad är ett gott och enkelt alternativ när man ska bjuda många personer på mat och inte vill stå i köket flera timmar. Den här gången gjorde jag en vegetarisk sallad med köttet brevid.

Ingredienser:
En påse pastaskruvar
½ påse blandsallad
1 spetspaprika
1 pkt sockerärtor
1 burk soltorkade tomater i olja
1 pkt fetaost
solrosskott som dekoration
lite flingsalt och nymald svartpeppar

Gör så här:
Koka pastan, häll av vattnet, ringla över olivolja och låt pastan kallna. Skär grönsaker och feta ost. Blanda alltsammans och häll över oljan som tomaterna legat i. Toppa med solrosskott och lite kryddor!




Jag serverade pastasalladen tillsammans med kycklingspett, nattjästa frallor och goda ostar.
.
.
.
.





Imorse när jag gratulerades kl. 07.00  med paket på sängen fick jag bland annat den här fina grytan, som ingår i samma serie som min fina röda skål!
Amanda var nog den som var mest spänd på paketöppningen, för redan kl.03.00 i natt började hon fråga om kalaset började snart..

Kram