Sök recept här!

torsdag 29 december 2011

Förslag till Nyår

I år har jag fått äran att göra efterrätten till vår nyårsfest och jag har nästan bestämt mig för vad jag ska göra. Här nedan följer tre förslag på vardera rätt. Hoppas att ni hittar lite inspiration till just er nyårsmeny!
Klicka på namnet på rätten för att komma till recepten.


Förrätt 1:
Smördegsbakelse med prästost och kräftröra på grönsaksbädd



Förrätt 2:
Toast Skagen




Förrätt 3:
Enkel och god kräftsoppa




Varmrätt 1:
Lax med feta- och pestotäcke




Varmrätt 2:
Grillad fisk, rotfruktspytt och senapssås




Varmrätt 3:
Bresaolainlindad oxfilé i sparris- och chevrésås




Efterrätt 1:
Dumlebrûlee



Efterrätt 2:



Efterrätt 3:









Ikväll har jag spelat curling för andra gången i mitt liv. Från att ha känt mig som "Bambi på hal is" så kändes det riktigt bra i slutet av spelet :)

Kram


3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tack för härliga recept, har skrivit ut ett par som jag ska göra under nyårshelgen! Chokladfondant, jag dreglar när jag ser den!
Gott Nytt år!
Kram Eva

mumsfillibaba sa...

Oj, så mycket gott! Den där valnötskrämen låter smarrig. Den lägger jag på minnet!
Gott nytt år!

Anonym sa...

Gratinerad hummer blir det hos oss till förrätt. Kram och Gott Nytt År//Kicki