Sök recept här!

tisdag 27 december 2011

Kyckling och grönsaker med Panang curry


Efter all julmat man har ätit den senaste tiden så växlade jag om helt och lagade asiatiskt. Den här thairätten är något jag gärna väljer på restaurang och mitt egna resultat blev inte långt ifrån.


Jag hittade ingen ren Panang currypasta som jag önskat, men den här varianten blev helt ok.

Ingredienser:
1 kg kyckling
1 burk Panang Curry
1 burk kokosmjölk
1 finhackad chilifrukt
1 färskt knippe broccoli
1 burk bambuskott
4 tsk röd currypasta
2 torkade limeblad
1 tsk fisksås
2 morötter
färsk basilika
olja till stekning

Gör så här:
Skär kycklingen i bitar och stek den i en wokpanna med olja och röd currypasta. Skär chilifrukt, morötter och broccoli i bitar och tillsätt dem.
Häll på Panang curry, kokosmjölk och övriga ingredienser.
Smaka av med ev. mer röd currypasta.
Servera tillsammans med färsk strimlad basilika som strös över vid servering och kokt ris!








Idag när vädret var på vår sida passade vi på att ta en långpromenad i skogen. Vi hittade en fin glänta som blev perfekt för vår lilla picknick.

Kram

1 kommentar:

MÅ Gott sa...

Jag äter nog för lite julmat för att bli less. :)

Vi hade också besök av Tomten, spelade julklappsspel och fick fina julklappar. Ganska lika din jul förutom att vi har snö!