Sök recept här!

lördag 15 oktober 2011

Lax med feta- och pestotäcke


Igår åt jag den här riktigt goda laxen som hade en krämig och god smak. Enkel att laga var den också. Själv så kommer jag att laga den snart igen, så gör det ni med!

Ingredienser:
4 laxfiléer
50 g fetaost
3 msk pesto (grön)
3 msk grekisk yoghurth
½ grönsaksbuljongtärning
3 dl vispgrädde
salt och peppar
riven parmesanost

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
Smula grönsaksbuljongen i botten på en ugnssäker form. Slå över grädden och 1 msk pesto, rör om.
Ta fram laxen och salta och peppra den och lägg sedan i den i formen.
Blanda ihop fetaost, grekisk yoghurt och resternade av peston och bred detta över filéerna. Avsluta med att strö över riven parmesanost.
Grädda i ca 20 min i ugnen.




Servera tillsammans med färsk pasta och en god sallad!












Frukostfilen imorse toppades med nyplockade björnbär. Det är vardagslyx på hög nivå!

Kram


2 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Wow - nyplockade björnbär? Verkligen vardagslyx <3 Det är förresten fetaostens dag idag har jag fått reda på - perfekt att posta ett recept med fetaost i idag med andra ord ;)

Millas Hälsoblogg sa...

Vad gott helt i min smak. detta ska provas
Ha en skön söndag