Sök recept här!

måndag 23 maj 2011

Lingonfilé


Det här receptet har jag fått av en av mina góa kollegor och det var riktigt gott. Det går att förbereda i god tid och det gör det hela bara ännu bättre!

Ingredienser:
1 st fläskfilé
salt och svartpeppar
5 dl vispgrädde
1 dl lingonsylt
1 oxbuljongtärning
frysta lingon
färsk persilja

Gör så här:
Skiva fläskfilén i cm-tjocka skivor och bryn dem runt om i en stekpanna. Krydda med salt och svartpeppar och lägg över i en ugnsfast form. Häll i grädden i stekpannan och tillsätt buljong, lingonsylt, soya och smaka av med salt och svartpeppar. Låt såsen koka någon minut och häll den sedan över köttet.
Hit kan man förbereda.
Innan servering, värm ugnen till 200 grader och sätt in formen i ca 15 minuter.
Strö över frysta lingon och persilja innan servering.



Servera tillsammans med pressad potatis och grönsaker.
.
.
.
.
.





Från och med imorgon och några dagar framöver tänkte jag blogga lite om en resa jag och en vän nyligen gjorde. Vart den resan begav sig kommer jag avslöja imorgon, men bilden ovan är en ledtråd :)

Kram

3 kommentarer:

Sven sa...

Inte visste jag att du varit i NY :).

På fredag ska jag testa detta receptet. Verkar ju hur gott som helst.

Kul att ses häromdagen även om det bara blev en kortis.

Kram

Hallon & Blåbär sa...

Låter som ett sånt där underbart och enkelt recept som bara kan bli hur gott som helst.

Millas Hälsoblogg sa...

Lingonfile låter jätte gott det receptet ska jag göra snart.